דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


המיתון ואנחנו 

מאת    [ 06/01/2009 ]

מילים במאמר: 612   [ נצפה 2065 פעמים ]

אז יש מיתון. העולם מסתובב ומסתחרר סביב עצמו והשמועות, שהוא מייצר חדשות לבקרים, ואנשים מאבדים מקור פרנסה רק בגלל "שמועה", והאמת היא- שלי, זה נשמע כל כך הגיוני.

אמא אדמה זועקת כבר שנים והאדם רק מלמל "כן", "כן" וממשיך.
המיתון הזה הוא התשובה לחטא הצרכנות, שכולנו לוקים בו.
קונים הכל מהכל בלי קשר לצורך האמיתי, בלי קשר לחשיבה האם זה אקולוגי או לא אקולוגי, מה ניתן לעשות עם הדברים לאחר השימוש בהם. מייצרים-קונים- זורקים, ובינתיים, על הדרך פוגעים באדמה, באוזון, וגם פוגעים, כן, כן- בכלכלה (כי כדי שנקנה יותר, הכל צריך להיות זול יותר).
יש בו משהו, במיתון, שעבורי מייצג רוחות של שינוי. מהלך, שמבחינה אנרגטית היה מתוכנן כבר הרבה זמן והנה סוף סוף יוצא לדרך.

למה הוא כל כך אנרגטי המיתון הזה?
מכיוון שהוא בא ללמד אותנו ענווה. הוא בא להחזיר לנו את שיקול הדעת לחיים, הוא בא להחזיר אותנו לחיים בהם ידענו להבדיל בין עיקר לטפל והוא בא להחזיר אותנו לעצמנו- לדברים החשובים והבסיסיים בחיים.
במאמר, שקראתי באחת השבתות במדור 7 ימים של ידיעות אחרונות, היה ריאיון עם איש שעוסק בעתידנות (סטטיסטית, לא תיקשור), והוא כתב, שהמיתון הזה נחזה כבר לפני הרבה שנים ושהוא יהיה הארוך שהיה ב- 50 השנה האחרונות (ואם אני טועה לכאן או לכאן אני מתנצלת מראש, קראתי את הכתבה מזמן...). משהו בדבריו הרגיש לי נכון.
כמו הגוף שלנו כך גם הכלכלה. כשאנחנו אוכלים משהו מקולקל, הגוף עובר קילקול קיבה ועל פי רוב תוך 24 ושעות אנחנו מחלימים. כך גם היה עם בועת ההיי-טק. ניפחנו את החיים במהירות וכשם שהיא התפוצצה, כך גם המיתון היה קצר (באופן יחסי). אבל מה קורה כשאנחנו ממלאים את עצמנו על בסיס יום יומי ברעלים, בזיהומים, בתרופות ובכל מיני דברים מזיקים אחרים? הגוף בדר"כ סופג וסופג ובסופו של דבר, אחרי 20, 30 ואולי אף יותר- קורס. בבת אחת- חד, עמוק וכואב, אלא אם אנחנו עושים לפני כן תהליכים מניעתיים, ורובינו לא עושים את התהליכים האלו.

כך גם המיתון. הוא חד, הוא עמוק והוא כואב והוא ימשיך ויתעצם ובמקביל כל הרבה דברים טובים יקרו ממנו, שכשאני מתבוננת (כן, כאן זה תקשור נטו), אני מתמלאת אושר. החזרה לפשטות של הדברים, החזרה לחסכון, החזרה לשיקול הדעת ולהתמודד עם הסמכות האישית הנמצאת בפנים (ובכלל, הצורך להתמודד עם התא המשפחתי באופן שונה, ממה שהתמודדנו איתו קודם). במקום לפוצץ את הילדים בממתקים ובקניות, נחזור להיות שקולים ולחשוב על הכל. לא כי הפכנו פתאום לאוהבי הסביבה, אלא כי זה כואב בכיס.
והאמת היא, שלאמא אדמה לא באמת איכפת מה הסיבה, היא פשוט רוצה לנשום. היא רוצה שנמחזר יותר, היא רוצה שנעריך יותר את החיים, שאנחנו חיים ושנהנה מהם יותר (ולא, קניות זה לא הנאה מהחיים על פי רוב), היא רוצה שנעריך את עצמנו ואת גופנו.
הרבה אנשים יוצאים עכשיו לחיפוש רוחני, בעקבות המיתון. אני צופה בשנים הקרובות עלייה בחזרה בתשובה ויחד עם זאת גם עליה ברוחניות ה"ניו-אייג'ית" (שהיא לא תמיד אקולוגית, אבל היא מתקרבת לזה ובכל מקרה, היא משנה את תהליכי התודעה של הפלנטה).
כל עשייה שלנו, ברגע שהיא שקולה ומתחשבת במשאב האנושי בצורה לוגית ומצמצמת את מידת הצרכנות, היא מעצם הוויתה - אקולוגית.
כשיש מיתון צורכים פחות והופכים להיות יותר יצירתיים (= על פי רוב- מיחזור) וכך האדם, גם מבלי שהתבקש הפך להיות אקולוגי יותר.

אני לא אומרת שזה יהיה קל, זורם ונעים. נהפוך הוא, במפגש תיקשור, שערכתי ב- 18 בדצמבר, חזיתי, לצערי הרב, כי 2009 תיהיה אחת השנים היותר אלימות בחיים שלנו (לאו-דווקא מלחמות), אבל עושק ומצוקה יוצרים מרידות. והאש, שתתלקח, תביא לשינויים אירגוניים, מינהליים, חוקתיים וחשיבתיים בעולם כולו- ומכאן תצמחה הדרך לצמיחה אירגונית, מדינית, חוקתית מחודשת.

במיתון, התייעלות זה שם הקוד, אבל מעבר להתייעלות מגיע גם הצורך בפתרונות יצירתיים, בניהול ובהתנהלות אחרת ובהתסכלות אחרת על המבנה האירגוני והחברתי.
חברה ואנשים, שידעו לנצל את המיתון לפיתוח היצירתיות, ליציאה מהקופסה ולחשיבה יצירתית, הם יהיו אלו, שישרדו את המיתון והם יהיו אלו, שבסופו של דבר, יוציאו אותנו מהמיתון.
יעל עיני, פסיכו'-הילינג. ריפוי אנרגטי בשילוב כלים תודעתיים. בעלת BA בפסיכולוגיה וניהול



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב